آیین نامه بیمه زندگی

 

متن شماره 1

راهنمای استفاده از خدمات بیمه نامه عمر و تامین آتیه(هزینه های بیمارستانی)

 

بیمه شدگان

- عبارتند از اشخاص حقیقی که نزد شرکت بیمه پاسارگاد دارای بیمه نامه عمر و تامین آتیه هستند

- بیمه شدگان با توجه به مجموع مبلغ ذخایر ریاضی و سپرده خود طبقه بندی شده و متناسب با آن مزایای بیمه برخوردار می شوند.

- ملاک طبقه بندی بیمه شدگان برای استفاده از خدمات بیمه ای ، با رعایت دوره انتظار، مجموع مبلغ ذخایر ریاضی و سپرده آنان است.

 

 پوشش های بیمه ای و اهم شرایط

تامین هزینه های بیمارستانی (شامل هزینه های بستری شدن در بیمارستان و اعمال جراحی) بیمه شدگان بر اساس طبقه بندی و متناسب با مجموع مبلغ ریلضی و سپرده آنان به شرح جدول زیر است.
طبقه
مجموع مبلغ دخایر ریاضی و سپرده (میلیون تومان)
سقف پوشش بخش اول (تومان)
سقف پوشش بخش دوم (تومان)
۱
از ۲ تا ۳/۹
۲ میلیون
۴ میلیون
۲
از ۴ تا ۵/۹
۳ میلیون
 ۶ میلیون
۳
از ۶ تا ۹۹
۴ میلیون
۸ میلیون
۴
از ۱۰۰ و بیشتر
۵ میلیون
۱۰ میلیون
 
  • پوشش بیمه ای بخش اول:

تامین هزینه های بستری، جراحی، شیمی درمانی، رادیو تراپی، آنژیوگرافی قلب و انواع سنگ شکن در بیمارستان حداکثر در طی یک سال بیمه ای.

 

  • پوشش بیمه ای بخش دوم:

تامین هزینه های اعمال جراحی مربوط به سرطان، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع ( به استثناء دیسک و ستون فقرات که در بخش اول جبران می شود) گامانایف، قلب، پیوند ریه، پیوند کلیه، پیوند کبد و پیوند مغز استخوان.

 

استثنائات:

تامین هزینه های بستری در بیمارستان مربوط به زایمان، اعمال جراحی به منظور زیبایی، جنون و هزینه های مربوط به معلولیت ذهنی، سقط جنین، لقاح مصنوعی، عقیم سازی، خودکشی، قتل و جنایت، ترک اعتیاد، بیماریهای مادرزادی، رفع عیوب انکساری چشم و هر نوع هزینه های سرپایی، کلینیکی و پاراکلینیکی و دندانپزشکی، تحت پوشش نیست.

برچسب ها: راهنمای استفاده از خدمات(هزینه های بیمارستانی)، درمان، پوشش بیمه ای، فرانشیز، دوره انتظار، بیمه عمر و تامین آتیه، بیمه پاسارگاد، بیمه آور

 

متن شماره 2

دوره انتظار

مدت زمانی است که بیمه شده نمی تواند از مزایای پوشش بیمه ای استفاده کند، مدت دوره انتظار ۱۸۰ روز و در موارد زیر است:

-  اشخاص جدیدی که اقدام به خرید بیمه نامه عمر و تامین آتیه کنند؛

-  اشخاصی که اقدام به افزایش مبلغ سپرده خود کنند، نسبت به مبلغ افزایش یافته.

برچسب ها: دوره انتظار، بیمارستان، درمان، بیمه عمر و تامین آتیه، بیمه پاسارگاد، بیمه آور

 

متن شماره 3

فرانشیز

بخشی از هزینه های بیمارستانی که بر عهده بیمه شده است و معادل ۳۰ درصد هزینه ها است.

-  چنانچه بیمه شده از مزایای بیمه گر اول(تامین اجتماعی، خدمات درمانی و...) استفاده کند، ما به التفاوت هزینه ها با رعایت حداکثرهای تعیـین شـده و اصل همتــرازی از کسـر فرانشـیز معاف خواهد بود.

-  در صـورتیکه بیمـه شـده از مزایای بیمـه گر اول استفاده کند، پرداخت خسـارت با احتسـاب ۳۰ درصـد هزینه ها به عنوان  فرانشـیز و با رعایت اصل همتـرازی خواهد بود.

برچسب ها: فرانشیز، بیمارستان، درمان، بیمه زندگی، بیمه عمر و تامین آتیه، بیمه پاسارگاد، بیمه آور

 

متن شماره 4

نحوه استفاده از خدمات بستری شدن در بیمارستان

ارائه خدمات به بیمه شدگان از طریق شرکت کمک رسان ایران انجام می پذیرد، جهت کسب اطلاع از فهرست بیمارستان های طرف قرداد با شرکت مذکور می توانید از سایت www.iranassistance.com دیدن فرمائید.

در صورت نیاز به بستری شدن در بیمارستان، با شماره های واحد عملیات کمک رسان ایران تماس گرفته و اظلاعات زیر را اعلام کنید.

نام و نام خانوادگی، شماره بیمه نامه عمر و تامین آتیه، کد ملی، شماره تلفن تماس، نام پزشک معالج، نام بیمارستان، تاریخ بستری شدن در بیمارستان(ارسال گواهی پزشک مبنی بر علت بستری شدن ضروری است.)

شماره تلفن های شرکت کمک رسان ایران:

(021) 886 48 421  :تلفن شبانه روزی

(021) 886 48 440  :نمابر شبانه روزی

(021) 886 48 421  :نمابر ساعات اداری

در صورتی که محل بستری شدن یکی از بیمارستان های طرف قرارداد باشد:

کمک رسان ایران پس از دریافت اظلاعات فوق و انطباق خدمات درخواستی با پوشش بیمه، معرفی نامه ای برای بیمارستان مربوطه ارسال می کند و شما با ارائه کارت شناسایی معتبر به قسمت پذیرش بیمارستان، از خدمات لازم برخوردار می شوید.

 

در صورت بستری شدن در سایر بیمارستان ها:

پس از ترخیص و تسویه حساب، کلیه مدارک بیمارستانی ممهور به مهر بیمارستان و گواهی پزشک را برای کمک رسان ایران ارسال کنید(نشانی مندرج در پایین صفحه)، هزینه های فوق برابر با مفاد قرارداد بیمه و براساس تعرفه بیمارستان های طرف قرارداد همتـراز، محاسبه و پس از کسـر فرانشـیز پرداخت می شود.

 

اورژانس:

در صورت مراجعه به بیمارستان به صورت اورژانس و ضرورت بستری شدن، مراتب را از همان محل به کمک رسان ایران اعلام کنید، بدیهی است اقدامات لازم برای تامین خدمات مطابق شرایط قرارداد بیمه، انجام خواهد گرفت.

 

به منظور استفاده از خدمات شرکت کمک رسان ایران با شماره تلفن و نشانس زیر تماس حاصل کنید:

(021) 886 48 421  :تلفن شبانه روزی      (021) 886 48 440  :نمابر شبانه روزی      (021) 886 48 421  :نمابر ساعات اداری

آدرس: تهران، خیابان گاندی، خیابان پانزدهم، شماره ۲۴

برچسب ها: بیمارستان، خدمات بستری، بیمه عمر و تامین آتیه، بیمه پاسارگاد، بیمه آور